Silverranka, svärmorstunga och elefantöra

Hallå hallå.

Idag vaknade jag inte förrän 9:30 och det var fantastiskt att kroppen äntligen kunde sova ut.

Denna vecka är återigen en vecka fullspäckad med planer.

Jag har tid med rehabiliteringsgruppen, keramikkurs, viktiga möten inplanerade och så ska jag åka och dansa loss på skreams spelning i stockholm på fredag.

Igår åt jag toast till middag och det är ungefär där energinivån idag ligger också men jag vill passa på att ge uppmärksamhet till tre av mina växter som njuter för fullt av att solen har återvänt och håller på att producera fram nya blad, alla tre på sina olika sätt.

Silverrankan (scindapsus pictus) håller på att pressa fram nya blad som växer längst ut på rankorna medan denna svärmorstunga "laurentii" (sansevieria "trifasciata") både får fram nya blad ur sin bladrosett men också har skjutit ut en stickling via rötterna som kommer att bli en helt egen planta.


Sen har mitt snea men åh så fina elefantöra (pilea peperomioides) fullt upp med att få fram nya blad i mitten av toppen.

 
Idag ska jag spendera för många timmar framför serier och ladda upp mina batterier för veckan som kommer, I'm going to need it. Jag hoppas att du har haft en bra måndag och att resten av din vecka blir trevlig hur du än väljer att spendera den!

Lämna din kommentar här: