Palettbladsdrömmar

Hallå hallå.

Jag hoppas att du har haft en bra torsdag!
 
När jag vaknade vid kl 8 imorse så var solen redan vaken och växterna såg fantastiska ut i morgonsolen. Planen för dagen var att jag och mamma skulle äta brunch på vårat favoritkafé men det var så mycket folk där inne att jag fick panik och fick gå ut därifrån innan vi ens hann beställa. Det var lite trist men jag har haft ångest typ hela mitt liv så jag är okej med att det blir så ibland.

Vi åkte och överraskade min extramorfar med kaffe och bullar istället och det var supermysigt!

Idag är en sån dag det känns som att våren är alldeles runt hörnet, jag drömmer mig bort till varma sommarkvällar när man dricker öl på balkongen och är omringad av palettblad. Jag har med åren accepterat att palettblad bara är en såndär växt som inte överlever hela vintern hemma hos mig. De får alltid alla möjliga sorters ohyra och virus (t.ex spinn, trips, mjöldagg) och går vidare till växtgraven förr eller senare. Numera får de bo här och förgylla sommaren och sen dö med resten av naturen ute på balkongen.

Här är några av de finaste palettbladen jag haft genom åren så kan ni drömma er dit tillsammans med mig.


Och här har vi två samplanteringar som blev så himla fina tillsammans.

 
Resten av denna dag ska jag burra ner mig i soffan och kolla på serier och vara lite lite ledsen för att det inte är sommar än.

Jag hoppas du har en fortsatt bra dag!

Lämna din kommentar här: