Klippa bort gula och bruna blad

Hallå hallå.

Jag hoppas att du har haft en bra tisdag!

Min morgon startade med att jag fick min mens och tillsammans med den kom en sprängande huvudvärk och mensvärk så jag har spenderat dagen med att äta ostbågar och chokladkakor, peta på datorn och tycka synd om mig själv. Inte alls det jag hade planerat för denna tisdag men så kan det vara ibland.

För att muntra upp mig själv i misären så går jag och småpysslar med växterna när mensvärken tillåter mig. Ni vet plockar bort döda blad, vänder på växter så de får sol på andra sidan också och inte börjar luta, fyller på vattenkärl runtom, planerar för vilka som ska planteras om härnäst och klipper bort fula delar av växterna för som jag har sagt förr: ett brunt eller gult blad kommer aldrig att bli grönt igen.

Så bruna och gula delar på dina växter är bara att klippa bort, på en växt som till exempel flaskliljan här nedan kan man klippa hejvilt för det kommer ändå inte att synas.

 
Men andra växter som till exempel svärmorstungan kan man klippa i samma form som bladen har originalt så smälter det in mer. Men det gör man som man vill!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan med en vetekudde och kolla på zombies.

Jag hoppas du har en fortsatt bra dag hur du än väljer att spendera den.

Lämna din kommentar här: